978-84-313-3684-4 | Título |
International Communication and Public Opinion | |
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Autores | Sánchez Aranda, José Javier | |||||
Editorial | Ediciones Universidad de Navarra | Nº edición | 1 | Año | Nov/2021 | |
Colección | Apuntes | Nº colección | 0 | Páginas | 264 | |
Materias |
Comunicación Estudios de comunicación Derecho Internacional Público |
Encuadernación | Rústica | |||
Largo | 240 | Ancho | 170 | |||
Idioma | Inglés | |||||
Estado |
Sin stock |
P.V.P. |
17,90 |
Reseña del libro |
International Communication implies the participation of different social actors in multiple contexts. Globalization has established itself as a dynamic process that is evident in the different social transformations. The cultural aspects that define civilizations, communication processes, intercultural relations, and the way of dealing with conflicts constitute an interesting object of study. Knowing the role of citizens and institutions in an increasingly interconnected context is essential to analyze social changes. An approximation of the historical origins allows a better understanding of the events. At present, the role of Information and Communication Technologies (ICTs) is combined with a complex scenario. The cultural needs of the different nation-states and citizens are one of the avant-garde issues. |
Bio-bibliografía del autor |
Doctor en Comunicación, Profesor Ordinario de Comunicación Pública en la Facultad de Comunicación de la Universidad de Navarra, con una amplia experiencia docente. Investiga en Historia de la Comunicación y en los estudios sobre Comunicación Pública, en la línea de investigación de la Facultad en Medios y sociedad. Ha sido Director de la revista ‘Comunicación y Sociedad', de la Facultad de Comunicación de la Universidad de Navarra. Especializado en metodología de la investigación en comunicación, ha sido responsable de varios proyectos entre los que destacan una encuesta a periodistas españoles e iberoamericanos. También ha centrado su atención en estudiar la representación de los valores en los medios de comunicación. |